Kako tjelovježba i prehrana utječu na poslovne uspjehe?

U nastavku donosimo na koje se prednosti tjelesne aktivnosti usredotočila znanost te savjete za pravilne prehrambene navike.

 

Slika uspješne moderne poslovne žene ili muškarca značajno je drugačija danas u odnosu na nedavnu prošlost. Sve se više uviđa važnost na koji način provodimo slobodno vrijeme izvan ureda, a tjelesna aktivnost postala je neizostavni dio svakodnevne rutine brojnih uspješnih pojedinaca. Standardi poslovnog svijeta svakodnevno se povećavaju, posebno u vrijeme aktualne pandemije - kada uz standardne poslovne obaveze, postojeća situacija zahtijeva učenje posve novih vještina te izaziva potrebu za maksimalno povećanje kreativnosti, prilagodbe i organizacijskih sposobnosti.

 

Kada govorimo o važnosti redovite tjelesne aktivnosti, prva asocijacija je općenito zdravlje organizma koje često nije opipljivo niti vidljivo. Zdravlje srca i krvnih žila, optimalan krvni tlak te zdravlje kostiju samo su neke od dobro poznatih znanstveno dokazanih zdravstvenih blagodati tjelesne aktivnosti. Međutim, postoji čitav niz dobrobiti koje vidljivo mogu olakšati svakodnevicu. Naime, tijekom proteklog desetljeća znanstvenici su prikupili uvjerljive dokaze koji ukazuju da postoji još jedna, neposrednija korist od redovitog vježbanja: utjecaj na način na koji razmišljamo.

Studije pokazuju kako je mentalna snaga pojedinca izravno povezana s njegovim režimom tjelovježbe, a ova se vrlina nigdje ne pokazuje toliko bitnom koliko u učinkovitosti izvršavanja obaveza na radnom mjestu. Neke od kognitivnih blagodati koje se mogu očekivati ​​kao rezultat uključivanja redovite tjelovježbe u svakodnevnu rutinu su:

  •  Poboljšana koncentracija

  • Bolje pamćenje

  • Brže učenje

  • Dugotrajna mentalna izdržljivost

  • Manje razine stresa.

Također, pokazalo se kako tjelesna aktivnost ima utjecaj i na podizanje raspoloženja koje je neposredno povezano s radnom produktivnosti.

Kako je malo potrebno da povećamo svoj potencijal, pokazano je u zanimljivom znanstvenom istraživanju provedenom na Sveučilištu Stanford 2014. godine. Naime, znanstvenici su otkrili kako su se ispitanicima vrijednosti za kreativnost povećale za čak 60 % nakon kretanja (odnosno hodanja) u usporedbi s razmišljanjem u sjedećem položaju.  

 

Pravilne prehrambene odluke u radnom danu

Ubrzani način života nikako ne doprinosi nastojanjima modernog poslovnog čovjeka da očuva vlastito zdravlje. Neupitno je kako nedostatak nutrijenata ima negativan utjecaj na naše zdravlje, a samo neka zdravstvena stanja koja nastaju zbog nutritivnih deficita uključuju i depresiju, demenciju, slabu radnu produktivnost, kronični umor, slabljenje vida i gubitak mišićne snage. Pretrpani dnevni raspored, česti sastanci te posljedično manjak slobodnog vremena nerijetko postaju izlika loših prehrambenih navika. Odabir često pada na restorane brze hrane, obroke koji se baziraju na crvenom mesu ili pak pokoji zalogaj sendviča uz računalo ili s nogu.

Stoga, organizacijske sposobnosti koje se koriste svakodnevno na radnom mjestu treba implementirati i u brigu o vlastitom zdravlju. Neki od načina kako to provesti u djelo je priprema obroka unaprijed koji se može lako ponijeti na posao. Neka taj obrok sadrži kvalitetan izvor proteina kao što je bijelo meso, riba ili tofu, mješavinu povrća koja vama najviše odgovara te prilog bogat ugljikohidratima kao što je heljda, kuskus ili batat – namirnice koje se vrlo brzo pripremaju. Kada birate ulje, neka ono bude bogato nezasićenim masnim kiselinama poput maslinovog ulja. Ove se namirnice mogu ukomponirati u obliku salata ili pak okrepljujućih variva.

Također, dodatke prehrani treba uzimati redovito, a podsjetnici na nekom od elektroničkih uređaja koji se svakodnevno koriste sjajan su način kako ne preskočiti potrebnu dnevnu dozu.

 

Dodaci prehrani kao potpora u tjelovježbi

Uvođenjem redovite tjelesne aktivnosti povećavaju se potrebe za određenim nutrijentima koji će održavati zdravlje mišića, zglobova, kostiju, ali i srca i krvnih žila. Kako bi izgradnja mišićnog tkiva nakon tjelovježbe bila optimalna, a zglobovi zaštićeni, važno je osigurati potrebne nutrijente. Budući da je adekvatna prehrana u užurbanom načinu života rijetkost, čest je slučaj kako dnevne potrebe za takvim nutrijentima nisu zadovoljene. U svrhu potpunog iskorištavanja dobrobiti tjelovježbe te brzog oporavka mišića, L-karnitin je izrazito važan nutrijent na koji treba obratiti pozornost, a jedinstvena kombinacija vitamina D3, K2, vitamina C te nedenaturiranog kolagena tip II  doprinosi normalnoj funkciji mišića i kostiju.

Koja je uloga L-karnitina?

Brojne su funkcije karnitina u ljudskom organizmu, a najpoznatija je njegova uloga nosača masnih kiselina kroz staničnu membranu u mitohondrije, gdje se one sagorijevaju i koriste kao izvor energije. Drugim riječima, L-karnitin pomaže tijelu pri proizvodnji energije te je nužan za funkciju srca i mozga, kao i kretanje. Stoga i ne čudi da je najveća koncentracija L-karnitina upravo u tkivima koja primarno koriste masne kiseline kao izvor energije, poput skeletnih i srčanog mišića. Ako nema dovoljno karnitina masti se ne koriste za stvaranje energije nego se pojačano talože u mišićima i masnim tkivima.

Nedenaturirani kolagen tip II

Kolagen je najzastupljeniji protein u našem tijelu koji ima esencijalnu ulogu u izgradnji različitih oblika vezivnog tkiva, zglobova, kose te kože. Razlikujemo nekoliko vrsta kolagena. Svaka od njih ima različitu ulogu u tijelu, a kolagen tip II u najvećoj mjeri koncentriran je u zglobovima, budući da čini sastavni dio strukture hrskavice, vezivnog tkiva zglobova

 

L-karnitin kao dodatak prehrani za rekreativce

Znanstvenici ističu kako suplementacija L-karnitinom može ublažiti bol i napetost te smanjiti razgradnju proteina u mišićima koja prati intenzivnu tjelesnu aktivnost čuvajući na taj način mišićnu masu. Još jedna uloga L-karnitina u oporavku nakon tjelovježbe je ublažavanje oksidativnog stresa uzrokovanog tjelovježbom. Rezultati istraživanja, naime, pokazuju kako L-karnitin može smanjiti proizvodnju slobodnih radikala čime mišići nisu izloženi tolikim oštećenjima tijekom tjelovježbe. Zaključak je znanstvenika kako L-karnitin u obliku dodatka prehrani ima blagotvoran učinak na oporavak nakon tjelovježbe.

Almagea® L-CARNITINE ACTIVE+ sadrži najčišći oblik L-karnitina, CarnipureTM, kao i krom koji doprinosi normalnom metabolizmu makronutrijenata te tako potpomaže i metabolizam masti u tijelu.

 

Jedinstvena mješavina nutrijenata za normalnu pokretljivost zglobova

Almagea® MOTION SUPPORT+ je pripravak koji sadrži UC-II® - prirodnu standardiziranu aktivnu komponentu koja predstavlja posebni oblik nedenaturiranog kolagena tip II. Jedna Licaps® kapsula MOTION SUPPORT+ sadrži 40 mg nedenaturiranog kolagena tip II (UC-II®). Pripravak sadrži i vitamin D3 koji doprinosi održavanju normalnih kostiju i normalne funkcije mišića, vitamin K2 koji doprinosi održavanju normalnih kostiju te vitamin C koji doprinosi normalnom stvaranju kolagena za normalnu funkciju hrskavice i kostiju.

Almagea® MOTION SUPPORT+ preporučuje se tjelesno aktivnim osobama svih dobnih skupina koje žele pospješiti pokretljivost zglobova i očuvati hrskavicu, kosti i mišiće. Isto tako, namijenjen je i osobama zrele i starije dobi s tegobama lokomotornog sustava, za očuvanje koštane i mišićne mase te pokretljivost zglobova.

 

 

Literatura:

Hogan, C. L., Mata, J., & Carstensen, L. L. (2013) Exercise holds immediate benefits for affect and cognition in younger and older adults. Psychology and Aging, 28(2), 587–594.

Oppezzo, M., & Schwartz, D. L. (2014) Give your ideas some legs: The positive effect of walking on creative thinking. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 40(4), 1142–1152. 

Wall, B.T., Stephens, F.B., Constantin-Teodosiu, D., Marimuthu, K., Macdonald, I.A., Greenhaff, P.L. (2012) Chronic oral ingestion of L-carnitine and carbohydrate increases muscle carnitine content and alters muscle fuel metabolism during exercise in humans. J Physiol. 589, (Pt 4):963-973.

 

 

Dodatno

Prijavite se na naš newsletter & pratite nas na Facebooku i Instagramu