Njezin dnevnik u 30-ima: Joga, seks i ostale aktivnosti

Otkako ti se pokaže plusić na testu za trudnoću, stvari u tvom životu krenu se mijenjati.

Jedna od njih su svakako dnevne i noćne aktivnosti. Što se dnevnih aktivnosti tiče, ako je sve u redu s trudnoćom, vrlo vjerojatno i dalje odlaziš na posao. Moj odlazak na posao prije trudnoće se svodio, u 90% slučajeva, na jedno divno prijevozno sredstvo – bicikl. Obožavam ga u svako doba godine. Spašava me od gužve na cesti, čekanja tramvaja i lošeg glazbenog ukusa nekog klinca koji smatra da svi u tramvaju žele slušati novi album jednog od turbo folk pjevača iz regije.


Što ako nešto ne smijem?

Samo dolazimo do problema kad ginekologica na pregledu utvrdi da imam hematom i da bih svakako trebala izbjegavati bilo kakvu tjelesnu aktivnost pa tako i vožnju biciklom. Znači nikakva joga, nikakav bicikl i nikakve noćne aktivnosti koje su i dovele do znaka „+“  kroz cijelo prvo tromjesečje. I znate što mi je od svega navedenog najteže palo? To što ne mogu vozit bicikl.

Nevjerojatno je kako (valjda) majka priroda posloži hormone da ti seks jednostavno ni ne padne na pamet. OK, padne ti, ali ne u onom smislu da išta poduzmeš da ponovno dođe do toga. Od mučnine, pospanosti i lude kombinacije hormona meni su noćne aktivnosti bile na zadnjem mjestu. Jedini seks kojeg sam doživljavala je bilo ponovno gledanje Seks i grad serije na HBO-u. Uvodna špica bi počela tn-tn-tn-tn-tn-t-rn tn tn, a ja bih instant razvukla osmijeh na lice. Koliko god bila svjesna da su sati provedeni uz ponovno gledanje serije zauvijek bačeni, trebala sam ih. Trebala sam ono vrijeme za sebe jer sam znala da, kad dođe beba, da ću ga jedva imati. I tako bi On već odavno zaspao, a ja bih bila u stanju bingeat Seks i grad do 3 ujutro.

Nego, vratimo se na dnevne aktivnosti…Jedva bih čekala sljedeći pregled da provjerim s ginekologicom je li taj hematom problematičan ili ne. Identičan tijek aktivnosti mi je bio i u prvoj i drugoj trudnoći. Ponovno hematom i ginekolog koji kaže NE aktivnostima i ja čekam zeleno svijetlo da se istima mogu baviti.

I dočekala sam napokon taj trenutak da mi je ginekologica odobrila bavljenje aktivnostima. Kako sam se ranije bavila raznim sportovima, određeni dijelovi tijela su s godinama počeli plaćati danak. Odbojkaški štitnici nisu bili dovoljna zaštita i moja koljena sada s 32 godine zvuče kao u starice od 82. Predivan zvuk zaista. Zanimljivo je kako tek u trudnoći kreneš s razmišljanjima o nekim stvarima za koje ti je žao što nisi osvijestio prije. Na primjer, zašto redovito servisiramo aute, a toliko zanemarujemo sebe? Zašto tek kad zatrudnimo pregledavamo krvnu sliku? Zašto si ne stavljamo brigu o vlastitom zdravlju na prvo mjesto?O zašto sam mislila prije da je K2D3 namijenjen samo starijoj populaciji?

U prvoj trudnoći bavljenje sportom je bilo puno jednostavnije jer nisam imala drugih obaveza (čitajte nisam imala malo dijete), nije bilo korone i sportski studiji su bili otvoreni. Osim bolnog koljena, veliki utjecaj na odabir tjelesne aktivnosti u trudnoći je imalo i moje mentalno stanje. A to je da želim mir i tišinu umjesto nabrijavajuće glazbe i fitness koreografije koju jedva uspijevam pratiti.

 

Izdvojite vrijeme za sebe

Bez obzira na preferencije, bilo bi super kada biste dio vremena i prije i tijekom trudnoće mogle posvetiti vježbanju. Pronađite neku rekreaciju koja vas opušta i nakon koje se bolje osjećate. Tijelo i organizam će vam biti zahvalni. Ja sam idealnu kombinaciju opuštanja i jačanja tijela našla u prenatalnoj jogi. Divan mali studio, nas 5 trudnica i odlična instruktorica. Obzirom da je studio smješten u centru grada, do njega bi se dovezla na biciklu. Sama vožnja do studija mi je predstavljala gušt jer bi si pustila muziku i uživala u divnom zagrebačkom proljeću. Sve to sam bila spremna ponoviti i u ovoj trudnoći. A onda svemir pusti pandemiju i potres i još 100 drugih stvari. Nema zagrebačkog proljeća, nema bicikla, nema prenatalne joge u lijepom potkrovlju, nema ispijanja kave u Botaničaru…

I opet se vraćam dragom prijatelju Googlu i tražim ga za pomoć… Zajedničkim snagama pronađemo super aplikaciju za prenatalnu jogu. Pa kad već ne mogu u studiju vježbati, da se bar doma aktiviram. Aplikacija koju sam našla mi je super jer si mogu odabrati period trudnoće i na taj način prilagoditi vježbe, mogu si odabrati trajanje, glazbu, način vođenja kroz vježbe (na primjer koliko detaljno želim da me instruktorica vodi kroz trening) i brojne druge funkcionalnosti. I naravno da ne vježbam koliko bih iskreno željela vježbati, ali nakon svakog treninga (da i onog od 15 min :)) se osjećam super.

Osim opuštanju mišića, pomoglo mi je i s nesanicom. Ako bi večer završila s 15 minuta joge mogla bih lakše i brže zaspati umjesto da sam nepotrebno scrollala po Instagramu. Divno je kako male promjene večernjih navika mogu doprinijeti boljoj kvaliteti života. Samo se isključi iz virtualnog svijeta i uživaj u pravom. Može? Do sljedećeg puta probaj barem jednu večer. A kad smo već kod toga, idem i ja isključiti plavi ekran i odraditi svojih 15 minuta za sebe… ili koliko mi već dijete dopusti. :)

 

M.

 

Ostale članke u seriji "Njezin dnevnik u 30-ima" pročitajte ovdje:

1. Njezin dnevnik u 30-ima: Gdje su moji praunuci?

2. Njezin dnevnik u 30-ima: Dragi Google, trudna sam... i što sad?

3. Njezin dnevnik u 30-ima: Jedi, spavaj, diši, preživi

 

Dodatno

Prijavite se na naš newsletter & pratite nas na Facebooku i Instagramu