Priprema za porod i dolazak kući iz rodilišta, ili – na što nikako ne smijemo zaboraviti?

Svaka buduća majka mjesecima se priprema za rođenje svoje bebe, slušajući savjete liječnika, prijatelja, obitelji, stručnih knjiga te bespuća interneta. No, ono što buduće majke najčešće zanima su praktični savjeti pa vrlo često zaborave koliko je važno koje nutrijente unose u svoj organizam i koliko to u konačnici ne utječe samo na njih, već i na njihovu bebu.

 

Tijekom trudnoće dijete dobiva sve važne hranjive tvari od majke. Zbog toga je nužno dobro uravnotežiti sadržaj bjelančevina, ugljikohidrata i masti u prehrani, kao i unos vitamina i minerala. Također, u ovom zahtjevnom razdoblju povećavaju se potrebe za određenim nutrijentima koji se smatraju ključnima za pravilan rast i razvoj djeteta te zdravlje buduće majke. U te nutrijente se ubrajaju folna kiselina, željezo, jod, magnezij te vitamini B6, B12 i vitamin D3. Novija saznanja nam otkrivaju kako za zdrav tijek trudnoće i pravilan razvoj djeteta važnu ulogu ima i adekvatan unos omega-3 masnih kiselina odnosno unos DHA i EPA. DHA (dokozaheksaenska kiselina) pripada skupini omega-3 masnih kiselina te je dominantna gradivna struktura mozga i mrežnice oka.

 

Budući da je prehranom vrlo teško osigurati dovoljno hranjivih tvari, prenatalni dodaci prehrani koji osiguravaju adekvatne količine vitamina i minerala česti su odabir trudnica. No, rijetki su pripravci koji ujedno osiguravaju za trudnoću izuzetno važne omega-3 masne kiseline. Omega-3 masne kiseline su (poli)nezasićene masne kiseline koje su neophodne za razvoj i zdravlje, a ljudski ih organizam ne može sam sintetizirati, već ih mora unositi hranom ili dodacima prehrani. Budući da se u trudnoći i tijekom dojenja često prehranom ne unosi  dovoljno  omega-3 masnih kiselina iz njihovog najboljeg izvora - plave ribe, najčešće zbog straha od potencijalnog unosa toksične žive, dodaci prehrani postaju praktičan i koncentrirani izvor ovih važnih masnoća.

 

Neosporna je važnost dovoljnog unosa ključnih vitamina i minerala tijekom trudnoće i dojenja, no za razvoj djeteta je podjednako važno unositi i dovoljno omega-3 masnih kiselina.

 

 

 

Dodatno

Prijavite se na naš newsletter & pratite nas na Facebooku i Instagramu