Trebamo li u trudnoći zaista jesti za dvoje?

Koliko puta ste čuli kako se netko obraća trudnici rečenicom: „Ti moraš više jesti, pa sad jedeš za dvoje!“ Da, činjenica je da u svakoj trudnici raste novi život i ne, buduće majke ne moraju jesti za dvoje!

 

Štoviše, energetski unos nije potrebno povisivati tijekom prvog tromjesečja trudnoće,  u drugom tromjesečju preporučuje se unijeti tek dodatnih 300 kilokalorija (kcal) dnevno, dok u onom posljednjem 450 kcal. Naravno, sve to s pretpostavkom da je žena prije začeća bila normalne težine. Ukoliko je bila pothranjena ili imala prekomjernu težinu, svoj trudnički jelovnik treba kreirati u dogovoru s nutricionistom ili liječnikom. No, nije sve u kilokalorijama, najvažnije je koje namirnice unosimo u organizam te kada. Jer, primjerice 300 kcal  ima i nekoliko keksića s čokoladom, ali i 150 grama piletine s povrćem na pari. Nema potrebe objašnjavati što je bolje unijeti u organizam i od čega ćete biti siti, a nakon čega će vam uskoro trebati konkretan obrok.

 

Trudnice često znaju reći kako žude za brzom hranom i slatkišima, a upravo bi nju trebalo izbjegavati te u organizam unositi što više nutritivno vrijednih namirnica. Preporuča se sve ono nezdravo zamijeniti ukusnim alternativama poput pudinga od chia sjemenki, grčkog jogurta s medom ili čipsa s bademima. Doručak nipošto ne bi smio biti zanemaren, a ako slučajno na njega zaboravite, na to će vas vjerojatno podsjetiti žgaravica. Treba slušati svoje tijelo i unositi više manjih obroka kroz dan, u potpunosti eliminirati konzumaciju alkohola te smanjiti unos kofeina. Osim pravilnog izbora namirnica koje unosimo u organizam, dodaci prehrani također igraju veliku ulogu.

 

Preporučuje se dnevni unos od najmanje 250 mg omega 3-masnih kiselina (DHA + EPA), a pritom udio DHA (dokozaheksaenske kiseline) treba iznositi najmanje 200 mg kako bi se postigao blagotvorni učinak na zdravlje majke i djeteta. Neosporna je važnost dovoljnog unosa ključnih vitamina i minerala tijekom trudnoće i dojenja, no za razvoj djeteta podjednako je važno unositi i dovoljno omega-3 masnih kiselina.

 

 

 

Dodatno

Prijavite se na naš newsletter & pratite nas na Facebooku i Instagramu