Kako postići zdrave i njegovane nokte?

  • Lifestyle
  • 2 min.
  • almagea
  • 18.03.2022.

Uz zdravu i elastičnu kožu te gustu i sjajnu kosu, čvrsti nokti ogledalo su svake njegovane žene. Iako ponekad mislimo da su neprimjetni, uredni i zdravi nokti pokazatelj su zdravlja cijelog organizma te našeg načina života. Promjene u izgledu, obliku ili teksturi ploče nokta mogu biti signal da našem organizmu nedostaje neki od nutrijenata ključnih za zdravlje ovih važnih struktura.

Krhki i lomljivi nokti – što nam nedostaje?

Nokti su vrlo krhke tjelesne strukture koje su osjetljive na nedostatke mikronutrijenata u organizmu, zbog čega dolazi do listanja, pucanja te oštećenja cijele ploče nokta. Posebno je prepoznatljiv deficit cinka i to prema pojavi specifičnih bijelih mrlja na noktima.

Adekvatna prehrana i hidracija temelj su unutarnje njege noktiju te bi trebali biti prvi korak kada mislimo o zdravlju noktiju. Strukturni protein noktiju je keratin, zaslužan za čvrstoću i elastičnost noktiju. Nedostatan unos proteina može se očitovati smanjenom čvrstoćom noktiju koje uzrokuje listanje i pucanje, zbog čega je izuzetno važno obratiti pažnju na unos proteina. Stoga je bitno u svakodnevnu prehranu uključiti visokokvalitetne izvore proteina, poput mesa peradi, osobito ribe, jaja, mliječnih proizvoda, mahunarki, orašastih plodova te cjelovitih žitarica.

Zanimljivo je kako cink sudjeluje u procesu sinteze keratina čime doprinosi održavanju normalnih noktiju. Najbogatiji prehrambeni izvori cinka su školjke, posebno kamenice, ali i ostala morska hrana, zatim crveno meso i meso peradi te cjelovite žitarice, mahunarke i sjemenke. Uz cink, biotin je također jedan od nutrijenata posebno važnih za zdrave i čvrste nokte, a njegovi izvori su iznutrice, žumanjak, plava riba, posebno losos, crveno meso, batat te suncokretove sjemenke i kikiriki. Dakle, oba nutrijenta široko su rasprostranjena u hrani zbog čega ne bi trebalo biti zahtjevno zadovoljiti potrebe. Međutim, ako je prehrana jednolična ili su simptomi nedostatka pojedinog nutrijenta već prisutni, valja posegnuti za dodatnom nadoknadom u obliku kvalitetnog dodatka prehrani.

Cink i biotin – važni kotačići u održavanju zdravlja cijelog organizma

Osim što cink i biotin aktivno sudjeluju u očuvanju zdravlja noktiju, kože i kose, blagotvorno djeluju i na zdravlje cijelog organizma. Tako cink djeluje i kao antioksidans, odnosno doprinosi zaštiti od štetnih radikala u stanicama kože. Ima važnu ulogu u prevenciji oštećenja nastalih uslijed djelovanja UV zračenja, a sudjeluje i u metabolizmu kolagena. Isto tako, ima važnu ulogu u brojnim fiziološkim procesima, poput metabolizma proteina i masti, sudjeluje u rastu i razvoju, a zanimljivo je da ima važnu ulogu u razvoju osjeta okusa i mirisa.

Biotin je vitamin B skupine koji je sinonim za zdravlje kože, kose i noktiju. Znanstvena istraživanja to i potvrđuju te govore u prilog uzimanju biotina iz dodataka prehrani. Osim što je zaštitnik naših noktiju, kože i kose, biotin ima i druge važne funkcije u našem organizmu. Tako sudjeluje u metabolizmu energije i aminokiselina, što znači da pomaže našem tijelu osigurati energiju iz hrane.



Unutarnja njega noktiju uz Shine On+

Shine On+ je dodatak prehrani nove generacije u obliku inovativnih veganskih Licaps kapsula. Uz cink i biotin, sadrži i dvije patentirane mješavine SkinAx² ™ i Keranat™  te druge aktivne sastojke poput vitamina C, koenzima Q10 i bakra. Osobita prednost Shine On+ je što ne sadrži hormone, gluten, alergene te je također prigodan za vegane, trudnice i dojilje. Ne sadrži alergene, konzervanse niti GMO sastojke.

Navedeni sastojci djeluju iznutra za čvrste i zdrave nokte, ali i zdravu i sjajnu kosu te elastičnu kožu što je dovoljno dobar razlog da Shine On+ postane dio vaše unutarnje njege. 


Literatura:

Cashman, M.W., Sloan, S.B. (2010) Nutrition and nail disease. Clin. Dermatol. 28, 420-425.

DiBaise, M., Tarleton, S.M. (2019) Hair, Nails, and Skin: Differentiating Cutaneous Manifestations of Micronutrient Deficiency. Nutr. Clin. Pract. 34, 490–503.