Trčanje – rekreativna aktivnost koja iz godine u godinu postaje sve omiljenija

  • Dejan Radanac
  • 2 min.
  • almagea
  • 28.09.2021.

Trening i treniranje određenog sporta, npr, trčanja nije novost niti novo otkriće, iako bi se po statusima na društvenim mrežama lako moglo drugačije zaključiti. Popularizacijom rekreativnog trčanja i sve većim brojem škola trčanja, lokalnih utrka, grupa na društvenim mrežama, dobili smo popriličan broj novih trkača koji svakom idućom utrkom žele postići novi osobni rekord i pomicati osobne granice izdržljivosti te se na taj način dokazivati sebi i drugima. 😊


Što je potrebno za napredak u sportu?

Svatko ima svoje razloge i motive i zna zbog čega nešto radi, a jedna stvar koja je svima zajednička je trening. Nema ništa loše u tome jer što je više ljudi koji se rekreativno bave sportom, veća je mogućnost da će u nekom periodu kad-tad „isplivati“ neki pojedinac koji će na kraju možda završiti kao vrhunski sportaš.

Kao i svemu u životu, tako i u trčanju, za napredak je potreban trud, rad, odricanje, motiv, trening i odmor. Isto vrijedi i za rekreativce i za vrhunske sportaše.

Većina novopečenih trkača se vodi pravilom „što više, to bolje“ i „previše, prebrzo“ pa se događa da naglo podižu tjednu kilometražu, trče češće, uvode brže treninge te na taj način dodatno opterećuju organizam. To ispočetka obično funkcionira dobro i vrlo brzo daje rezultate jer je za napredak potrebno treningom stresirati i opterećivati određene fiziološke sustave koje je potrebno razvijati u svrhu napretka.

Ključna stvar koja osigurava napredovanje u formi i rezultatima je regeneracija i oporavak između jakih treninga i utrka. Kada je narušena ravnoteža između treninga i oporavka, tijelo više ne može kompenzirati trenažna opterećenja. Tada obično dolazi do umora, pretreniranosti i ozljeda.

Što može usporiti napredak?

Ozljeda je najgori neprijatelj svakog sportaša i treba je po svaku cijenu pokušati spriječiti i izbjeći. Jedan od najlakših način kako izbjeći ozljede, kao i za sve općenito je – prevencija. Prevenirati možemo realnim ciljevima, optimalnim  treniranjem, treningom prilagođenom vlastitim mogućnostima, poštivanjem dana odmora te edukacijom.

U idućih nekoliko tekstova pokušat ću u kratkim crtama opisati i objasniti osnovne pojmove vezane uz provođenje i planiranje treninga te osnovne metode koje svatko od nas može koristiti za odmor i oporavak.

Do tada, trenirajte u skladu sa svojim potrebama i mogućnostima, a uz odmor, probajte ubrzati oporavak uz pomoć Man Formula+ jer sadrži odličnu kombinaciju cinka i selena koja pospješuje regeneraciju mišićnog tkiva.