Almagea® – ponosni partner projekta Euromelanoma dana

  • Almagea novosti
  • 7 min.
  • almagea
  • 20.04.2018.

Ovogodišnja kampanja provodi se pod sloganom ”Borba protiv raka kože počinje brigom za zdravlje kože”.

Cilj ovogodišnje kampanje Euromelanoma je probuditi svijest o problemima s kojima se nažalost suočavaju sve europske zemlje i zato je vrlo važno osvijestiti kako brigom za zdravlje možemo smanjiti rizik od melanoma od kojeg, samo u Hrvatskoj, svakoga dana obole više od dvije osobe.

Naime, veliko istraživanje koje je provedeno pokazalo je kako čak 88 % populacije svjesno izostavlja zaštitu od sunca što povećava rizik za razvoj raka kože, dok tek njih tek 18 % pri izlaganju suncu koristi primjerenu zaštitu. Prema posljednjim podacima Registra za rak RH, u 2016. godini broj novooboljelih od melanoma porastao je na 800 osoba, što je zabrinjavajućih 23 % više u odnosu na godinu ranije.

Melanom postaje sve izraženiji javnozdravstveni problem diljem svijeta. Riječ je o zloćudnom tumoru s najbržim rastom incidencije među svim zloćudnim tumorima. Unatoč visokoj stopi izlječivosti kod pravovremenog otkrivanja melanoma, diljem svijeta svakih devet minuta od tog tumora umre jedna osoba. Upravo su na to upozorili stručnjaci na najavnoj konferenciji za medije povodom akcije „Euromelanoma 2019.“, javnozdravstvene kampanje u borbi protiv raka kože u kojoj Hrvatska sudjeluje već 12. godinu zaredom, a čiji je i Almagea ponosni partner.

Kampanju i ove godine organizira Hrvatsko dermatovenerološko društvo Hrvatskog liječničkog zbora i Referentni centar za melanom Ministarstva zdravstva, a provodi se pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske, Ministarstva zaštite okoliša i energetike te Ministarstva turizma.

Akademkinja Mirna Šitum, voditeljica Referentnog centra za melanom Ministarstva zdravstva i prof. dr. sc. Branka Marinović, predsjednica Hrvatskog dermatovenerološkog društva HLZ-a predstavile su ovogodišnju kampanju koja se provodi pod znakovitim sloganom ”Borba protiv raka kože počinje brigom za zdravlje kože”.

Kao značajan problem kod otkrivanja i liječenja melanoma stručnjaci ističu nedostatak kvalitetne prevencije koja se temelji na edukaciji i podizanju svijesti o važnosti fotoprotekcije, kao i samopregledima kože te pravovremenom reagiranju kod uočavanja sumnjivih promjena na koži.

Problem u Hrvatskoj je neujednačenost tehnološke opremljenosti u bolnicama, nedovoljno razvijena platforma za teledermatologiju kojom bi se mogla omogućiti dostupnost dermatologa i u izoliranim krajevima, ali i ubrzati proces naručivanja na subspecijalistički pregled kod postavljene sumnje na rak kože. 

Središnji dio akcije svake su godine preventivni pregledi koji se organiziraju za stanovnike otoka kojima je pristup dermatologu zbog izoliranosti pojedinih otoka otežan, a pojavnost raka kože zbog kroničnog izlaganja suncu veća.

Kožu je potrebno zaštiti i njegovati iznutra kako bi se povećala njena otpornost, a time smanjilo prekomjerno stvaranje slobodnih radikala uslijed čega može doći do oštećenja staničnih struktura. Sunlove Skin+ dodatak je prehrani, bogate formulacije visokovrijednih antioksidansa, poglavito vitamina E i selena koji doprinose zaštiti stanica kože od oksidacijskog stresa. Ulja sjemenki boreča i argana imaju dugu tradiciju upotrebe u njezi i hidrataciji kože te, baš poput ulja ploda uljane palme, prirodno sadrže vitamin E. PripravakSunlove Skin+ pruža zaštitu te ujedno hrani kožu iznutra. Posebno se preporučuje tijekom ljetnih mjeseci obzirom da najviše oksidacijskog stresa nastaje uslijed sunčevog zračenja.

Ovogodišnja kampanja akcije „Euromelanoma“ fokusirana je najviše na direktnu komunikaciju s građanima, prvenstveno kroz društvene mreže na kojima će brojne poznate osobe, koje podržavaju kampanju, podizati svijest ljudi o činjenici da borba protiv raka kože počinje u našoj svijesti spoznajom da rizik postoji. Kampanju koja se istovremeno provodi u 33 europske zemlje, te u SAD-u, Južnoj Americi i Aziji, u Hrvatskoj će podržati i čitav niz poznatih osoba, a na samom predstavljanju bili su tako i Antonija Stupar Jurkin, Bojan Jambrošić i Antonija Mandić.

Sve informacije o projektima možete naći na internetskoj stranici Euromelanoma organizacije: www.euromelanoma.org.

Almagea je partner projekta “Euromelanoma dan” od 2015. godine:

Euromelanoma dan Hrvatska 2015., uz slogan: „Ne dopustite da odgođena dijagnoza uzrokuje vašu neizvjesnu budućnost!“

Euromelanoma dan Hrvatska 2016., uz slogan: „Sunce je svugdje oko Vas, a ne samo na plaži“

Euromelanoma dan Hrvatska 2017., uz slogan: „Vaša koža je nezamjenjiva“

Euromelanoma dan Hrvatska 2018., uz slogan: „Rak kože je veliki problem u Hrvatskoj”